При підключенні сабвуфера в автомобілі потрібно враховувати такі особливості роботи.
Одним з найважливіших етапів є прокладка кабелю живлення до підсилювача. З урахуванням того, що сабвуфер зазвичай ставиться в багажнику, а підсилювач кріпиться поруч, дроти прокладаються через салон машини від джерела живлення.
Перед виконанням усіх робіт потрібно зняти клеми з АКБ, щоб уникнути ризиків короткого замикання.
Спочатку потрібно знайти джгут проводів, що йдуть в салон з підкапотного простору. Часто отвір, через який проходять дроти в салон, закрито заглушкою. Якщо отворів в кузові немає, його потрібно просвердлити окремо.
Потім слід по салону провести кабель живлення. Щоб це зробити, потрібно в окремих місцях знімати обшивку, накладки порогів і т.д. Провід живлення слід проводити без заломів і вигинів.
До сабвуфера живлення підключається з урахуванням дотримання полярності. Проклавши силовий провід, підсилювач потрібно з'єднати з магнітолою. У цьому випадку потрібні дроти «тюльпани» і провід, керуючий живленням підсилювача.
Магнітолу слід витягти з шахти, «тюльпани» підключаються за кольорами роз'ємів. Щоб сабвуфер і магнітола включалися одночасно, використовується відповідний плюсовий провід, він як правило синього кольору. Далі дроти і силовий кабель проводяться через салон і підключаються до підсилювача. Сам підсилювач підключається до сабвуфера шляхом з'єднання каналів підсилювача з сабом.
Зверніть увагу, прокладаючи силовий провід від плюса акумулятора під капотом необхідно встановити запобіжник. До речі, всі дроти на сабвуфер, на підсилювач і т.д. (Як силові, так і аудіо) повинні відрізнятися високою якістю. З'єднання повинні бути надійними.
Ще додамо, що часто в схемі установки використовується конденсатор. Як правило, він потрібен у тому випадку, якщо підсилювач має максимальну потужність від 400 Вт. Ставити конденсатор можливо як під капотом, так і ближче до підсилювача або сабвуфера. Конденсатор потрібен для того, щоб уникнути швидкої розрядки АКБ при прямому підключенні підсилювача на акумулятор.
Як підключити сабвуфер до магнітоли без підсилювача
Також відзначимо, деякі автовласники цікавляться, як підключити сабвуфер до штатної магнітоли або магнітоли без підсилювача. Зверніть увагу, підключити саб до магнітоли без підсилювача можна, але робити цього не рекомендується.
Таке підключення «вбиває» як НЧ головку сабвуфера, так і підсилювач магнітоли. Перш за все, в цьому випадку замість низьких частот на саб буде йти повний сигнал, також з ладу може вийти підсилювач магнітоли, який просто не здатний працювати під великим навантаженням.
Як правильно підключити активний сабвуфер до магнітоли
Схема підключення сабвуфера активного типу простіше в порівнянні з пасивними сабвуферами. У цьому випадку також потрібні силові дроти і дроти для передачі аудіо сигналу.
Силовий провід безпосередньо підключається на «плюс» аккумулятора, при цьому важливо, щоб такий провід мав відповідний перетин (чим більше, тим краще).
Також в ланцюг живлення ставиться запобіжник, здатний захистити від короткого замикання, перевантажень і т.д. Запобіжник краще ставити під капотом, ближче до акумулятора. При цьому повинен бути забезпечений вільний доступ до даного елементу.
Мінус повинен бути добре прикріплений до кузова авто, тобто при підключенні з'єднання реалізується проводом між масою на кузов і GND самого сабвуфера. У тому випадку, якщо магнітола має окремий лінійний вихід на сабвуфер, буде досить прокласти від неї до саба екранований коаксіальний кабель (на одній стороні вихід SubOut на магнітолі з'єднується з виходом Lineln на сабі).
Зверніть увагу, далеко не завжди такий вихід є на магнітолах. З цієї причини необхідно розглянути підключення сабвуфера до магнітоли без лінійного виходу. На ділі, самі роз'єми лінійного виходу це «тюльпани».
При цьому на автомобільних підсилювачах є лінійні входи і виходи, на які сигнал можна подати з виходів на динаміки. Виходить, якщо на магнітолі немає лінійного виходу, сабвуфер підключається через високорівневий вхід через простий акустичний провід. Головне, дотримуватись полярності підключення.
Однак буває і так, що на підсилювачі або активному сабвуфері такого входу немає. У подібній ситуації рішенням є адаптер високого рівня. Фактично, це перетворювач (конвертер) рівня сигналу.
Такий пристрій підключається на вихід магнітоли, після чого з адаптера береться лінійний сигнал, що подається на підсилювач. Різні адаптери дозволяють також відрегулювати рівень сигналу, завдяки чому після підстроювання вдається подати сигнал без спотворень.
Ще додамо, що виконувати будь-які роботи з підключення електроустаткування в авто необхідно зі зняттям клем з АКБ. При установці важливо пам'ятати, що з'єднання повинні бути надійними, дроти повинні мати потрібний перетин, бути в якісній ізоляції, кріпитися хомутами, укладатися в гофрі і т.д.
Те ж саме можна сказати і про кріплення обладнання. Всі елементи, в тому числі і акустика, підсилювачі, кросовери, сабвуфер, магнітола та інші елементи повинні бути надійно закріплені.
Заборонено ігнорувати необхідність установки запобіжника. Запобіжники повинні підбиратися з урахуванням потужності, енергоспоживання та інших паспортних характеристик пристроїв, які встановлюються і підключаються в автомобілі.
Що в підсумку
З урахуванням наведеної вище інформації стає зрозуміло, що в комплексі з іншими рішеннями правильно підібраний і грамотно встановлений сабвуфер дозволяє отримати якісний звук в автомобілі.
Якщо ж авто вже має якісну акустику і магнітолу, установка сабвуфера в автомобіль дозволить підняти якість звуку на новий рівень. Головне, правильно підібрати сабвуфер за типом потужності, а також враховувати всі рекомендації щодо підключення.